ONTDEKKEN & ABONNEREN

Zodra je een API hebt gevonden de je wilt gaan gebruiken, kun je je abonneren op een API product. Als je je bijvoorbeeld abonneert op het product ‘Spelen’, krijg je toegang tot alle beschikbare API’s binnen de module Spelen. Nadat een abonnementsverzoek is goedgekeurd kun je verzoeken verzenden en beschik je over analysestatistieken om de prestaties van de API’s te evalueren.

 

Picture

ABONNEREN

Gebruik de pagina PRODUCT om alle API Producten te vinden die zijn gepubliceerd.  Je kan de zoekbalk gebruiken om snel te filteren. Wanneer je abonneert op een API product betekend dit dat je toegang krijgt tot alle onderliggende API's die binnen dat product vallen.

  1. Selecteer een API Product.

  2. Vul in het open veld de naam van het abonnement of een eigen naamgeving, waarop je wilt abonneren. De naamgeving is verder niet bepalend voor de scope van het abonnement.

  3. Klik vervolgens op ‘Abonneren’.

Status: Je hebt succesvol een abonnementsverzoek verzonden.

AANVULLENDE INFORMATIE

Zodra je je hebt geabonneerd op een API product ontvang je een mail waar wordt gevraagd om aanvullende informatie, zodat Obsurv je kan identificeren en autoriseren. Je dient een mail te sturen naar het vermelde e-mailadres. Aan de hand van de aanvullende informatie wordt bepaald of je abonnement wordt geactiveerd en onder welke autorisatie. Aanvullende informatie:

  • Bedrijf waar je werkzaam bent

  • Vervullende functie

  • Autorisatie: Geef aan of je Obsurv data wilt raadplegen of muteren.

Status: Je abonnementsverzoek wordt behandeld.

Picture
Picture

ABONNEMENT STATUS

Via menu ACCOUNT kan je onder het gedeelte Abonnementen zien op welk API product je bent geabonneerd, wat de status is van dat abonnement en wat de Primaire en Secundaire sleutels zijn. De Primaire en Secundaire sleutels zijn bij een abonnementsverzoek weergegeven. Dit betekend echter niet dat ze direct actief zijn en kunnen worden gebruikt. Een abonnement kan
de volgende statussen bevatten:

  • Ingediend

  • Actief

  • Geannuleerd

  • Afgewezen

  • Opgeschort

ABONNEMENT VERWIJDEREN

Je kunt niet zelfstandig abonnementen verwijderen. Hiervoor dien je contact op te nemen met de beheerder van het API Developer Portal. Contactgegevens treft je in het menu via CONTACT.

Status: In behandeling.

Picture

SLEUTEL WEERGEVEN

Via menu ACCOUNT kan je onder het gedeelte Abonnementen zien op welk API product je bent geabonneerd, wat de status is van dat abonnement en wat de Primaire en Secundaire sleutels zijn.

  1. Klik op Weergeven.

Status: Abonnement sleutel is weergegeven


Picture

NIEUWE SLEUTEL GENEREREN

Via menu ACCOUNT kan je onder het gedeelte Abonnementen zien op welk API product je bent geabonneerd, wat de status is van dat abonnement en wat de Primaire en Secundaire sleutels zijn.

  1. Klik op Opnieuw genereren.

Status: Abonnement sleutel is opnieuw gegenereerd.

Picture
Picture

ABONNEMENT NAAM WIJZIGEN

Gebruik de pagina PRODUCT om alle API Producten te vinden die zijn gepubliceerd.  Je kan de zoekbalk gebruiken om snel te filteren.

  1. Selecteer een API Product.

  2. Vul in het open veld de naam van het abonnement, waarop je wilt abonneren.

  3. Klik vervolgens op ‘Abonneren’.

Status: Je hebt succesvol een abonnementsverzoek verzonden.

Picture